Persoane interesate

curios ce-am scris? cauta!

duminică, 11 octombrie 2015

Onesti - NU e orasul fantoma

Onesti

De ce orasul fantoma?
Cu totii stiam ca asta ar cam fi adevarul, dar parce refuzam sa chiar credem. Vazand negru pe alb, auzind vorbindu-se despre asta...te apuca plansul.
Si totusi... sper.
Acolo-mi sunt originile, acolo-mi sunt parintii, bunica si amintirile. De ce vor ei sa mi le omoare? De ce vor ei sa infiga cutitul in rana? Ce rost mai are, atat timp cat oamenii s-au conformat - usor sau greu.
DA, e pustiu
DA, e liniste
DA, e tristete
Dar inca e frumos. E acasa. Si e tare bine.
Nu e "fantoma" - amintirea noastra e vie. La fel si copilaria traita acolo. Copilaria mea.

Si sunt oameni care au supravietuit somajului, inchiderii si lipsei locurilor de munca. De ce pe acestia sa ii ranesti acum cu asa un reportaj?! De ce sa le aduci aminte de inceputuri, de locul unde au creat prietenii pe viata, de locul unde si-au gasit iubirea si unde si-au trait-o? De ce sa le incrunti fruntile, acum la varsta pensionarii, la revederea casei de-a doua - platforma petro-chimica Borzesti?

Imi povestea mami la un moment dat, acum cativa ani, cum a plans de tristete si melancolie dupa ce a reintrat in curtea combinatului CAROM, dupa vreo 20 ani lucrati acolo, si alti vreo 15 in care aproape ca a uitat de el. Da, pare mort, dar nu e fantoma. E doar mort. Pe unii ii intristeaza, pe altii deja nu.

Dar Onestiul nu tine doar de platforma asta. Onestiul e despre oameni puternici, vioi, moldoveni cu pofta de viata, oameni cu bun simt, eleganti, adevarati; e despre oameni ce nu renunta. Da...pleaca spre mai bine, dar se intorc. Stiu unde le e casa. Stiu si eu unde imi e casa.

Onesti - orasul ce traieste, cu demnitate si mandrie.
Onesti nu e orasul fantoma, daca vrei sa crezi asta.
Si cred!
Fa-o si tu !



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu